تبلیغات
یوگای سنا... - هاتا یوگا
 
یوگای سنا...
یوگای سنا...خراسان شمالی .بجنورد
درباره وبلاگ


از امروز بگو، من از دیروز هیچ نمی دانم...
--------------------------
یوگا راه شناخت پیوند انسان با هستی...
-------------------------------
یوگای سنا: بجنورد
---------------------------

مدیر وبلاگ :
نویسندگان
نظرسنجی
نظرتون در مورد آوای یوگا چیه؟؟؟







چهارشنبه 9 آذر 1390 :: نویسنده :

*هاتا یوگا معروف به یوگای بدنی از دو واژه (ها)به معنا‌ی خورشید و (تا )به معنای ماه تشكیل شده است .كه ماه وخورشید به ترتیب سنبل انرژی‌های منفی ومثبت بوده و هدف هاتا یوگا وحدت و هماهنگی بین این دو انرژی متضاد در بدن می‌باشد.هاتا یوگا نیز، مشابه بسیاری از مكاتب فلسفی معتقد است كه جهات بر اساس اصل تضاد پایه گذاری شده و این عقیده به طور آشكار در تمرینات و فلسفه این مكتب نمود یافته است .

*در متون سانسكریت هاتا یوگا به عنوان نردبانی جهت رسیدن به راجا یوگا معرفی گردیده .هاتا یوگا شامل شش شیوه پالایشی (شات كارما)- تمرینات بدنی (آسانا) و كنترل تنفس (پرانایاما) می‌باشد كه می‌توان دو مرحله (یا ما) و (نیاما) رابه این تقسیم بندی اضافه نمود.هاتا یوگا در واقع با استفاده از آساناها و تمرینات كریا و مودراها اثر مستقیمی بر عضلات و سیستم اعصاب بدنی گذاشته و موجبات یك تندرستی دینامیك را فراهم میكند.
الف) یاما: آنچه كه نباید انجام داد
۱) عدم خشونت
۲) عدم دروغگوئی
۳) دزدی نكردن
۴) پرهیز از شهوت گرائی
ب) نیاما: آنچه كه باید انجام داد
۱) پاكیزگی
۲) خشنودی و رضایت نسبت به داشته‌ها و موقعیت
۳) دانش و مطالعه
۴) پرستش
ج) آسانا: به معنای قرار گرفتن در وضعیتی و حالتی است كه در آن شما می‌توانید روحا" و جسما" خونسرد و راحت باشید.
آساناها به علت كشش عضلات و ماساژ اعضاءو تحریك غدد داخلی درون ریز و ایجاد هماهنگی بین اعضاء بدن و سیستم اعصاب می‌تواند به عنوان طب مكمل استفاده گردد.در تحقیقات جدیدی كه انجام گرفته، ثابت شده است كه كشش كنترل شده و مختصر اعصاب در افزایش طولی وترمیم آسیب دیدگی آنها موثر بوده و به این روش حتی ممكن است بتوان طول اندام یا قد موجود زنده را افزایش داد.





نوع مطلب : هاتا یوگا، 
برچسب ها :


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :