تبلیغات
یوگای سنا... - چهار روش آموزشی یوگا
 
یوگای سنا...
یوگای سنا...خراسان شمالی .بجنورد
درباره وبلاگ


از امروز بگو، من از دیروز هیچ نمی دانم...
--------------------------
یوگا راه شناخت پیوند انسان با هستی...
-------------------------------
یوگای سنا: بجنورد
---------------------------

مدیر وبلاگ :
نویسندگان
نظرسنجی
نظرتون در مورد آوای یوگا چیه؟؟؟







جمعه 20 آبان 1390 :: نویسنده :
چهار روش آموزشی یوگا
 
جهت آموزش و تدریس یوگا در سراسر جهان چهار روش متداول است :
 
1 : روش كار كردن با تنفس ، با  انرژیهای خفته درونی ، فعال كردن چاكراها و ...

مثل كندالینی یوگا ، در این روش انجام آساناها نقش مستقیم و مؤثری ندارند از اوّل روی تنفس ها و حبس نفس و فعال كردن انرژیهای خفته درونی كار می كنند این روش صرفا برای سلامتی بدن نیست بلكه هدف اصلی آن بیداركردن انرژیهای درونی در راستای رسیدن به حالت خلسه نهائی است.
البته این روش خالی از خطر نیست ، درصدی از این افراد دچار مشكل روانی می شوند.
 
2 : روش آسانا مدیتیشن ( روش آرام ) :

روشی است قدیمی و در جهان طرفداران زیادی دارد. در این روش در حركات فشار خیلی كم ، انقباضات كوتاه و مكث زیاد ، تنفس ها آزاد و آرام ، ذهن در تمركز و آرامش است ، یوگی (سالك) این روش در یك نوع آرامش عمیقی بسر میبرد. برای كسانیكه در انجام آساناها تجربه دارند روش بی خطری است. در این روش ، بهره برای بدن كمتر و برای تقویت ذهن مناسب است. نكته مهم در این روش ، آرام  انجام دادن حركات است و چون مكث در حالت زیاد است ، ذهن آرام می شود.
 
 
3 : روش آبنگر " phisycal yoga  " 
كار با ابزار وسیله‌‍؛ در این روش ماهیچه ها و تاندنها خیلی كشیده می شوند ،  انعطاف به حداكثر میرسد، مكث بین حركتها بسیار اندك است و یا اصلا نیست و معتقدند كه بدن در صورت توقف بین حركات سرد می شود.
یك خصوصیت دیگر اینكه در یك جلسه ممكن است بیش از هفتاد درصد حالات خم شدن به جلو یا عقب كار شود ( بجهت انعطاف پذیر شدن بدن )
در این روش شاواسانا یا بمدت خیلی كوتاه انجام شده و یا اینكه اصلا اجرا نمی گردد و بیشتر كار روی بعد فیزیكی بدن می باشد.
 
4 : روش پایه " Basic  " :

در این روش توجه سالك 50 درصد به ذهن و 50 درصد به جسم فیزیكی بدن است و در بین آساناها مكث وجود دارد ، مكث بجهت اینستكه عضلات و ارگانهای درگیر بحالت اوّل برگردند ، در این روش آگاهی انجام آساناها بسیار بالاست. كشش و رهائی كاملا ملموس است ، حركات با تمركز صورت می گیرد.
در خاتمه شاوآسانا با آگاهی انجام می گیرد.در این نوع شاوآسانا شخص به آگاهی ذهنی می رسد.
این روش ، روش یوگای پاتانجلی ( آشتانگا یوگا ) هم نامیده می شود كه در این روش ، بدن و ذهن به یك نسبت در تقلّا می باشند ( یوگای جسم و فكر ) در این روش ، بدن ، تنفس ها و ذهن همگی مورد توجه هستند. 
 




نوع مطلب : چهار روش آموزشی یوگا، 
برچسب ها :


آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :